ΓΕΡΟΝΤΙΣΜΟΣ


Οι έννοιες «Γεροντισμός» και «Γεροντολαγνεία» αποτελούν την παθογένεια της σχέσεως μεταξύ του γέροντα/πνευματικού και του εξομολογουμένου χριστιανού. Όταν η παθογένεια ξεκινά από τον πρώτο , τότε μιλάμε για «Γεροντισμό»˙ όταν χαρακτηρίζει τον δεύτερο, για «Γεροντολατρεία», χωρίς να παραβλέπουμε και την περίπτωση της αμφίδρομης επίδρασης από τον «Γεροντισμό» στη «Γεροντολαγνεία» και τ’ ανάπαλιν.
Ως «Γεροντισμό» εννοούμε την τάση του Γέροντα/πνευματικού να πατρονάρει τους χριστιανούς που εξομολογεί επεμβαίνοντας σε όλο το φάσμα της προσωπικής, οικογενειακής, επαγγελματικής και κοινωνικής τους ζωής, και μάλιστα με ιδιοτελή τρόπο.
Από το βιβλίο: «Εκ Περιθωρίου. Άρθρα- Ομιλίες- Διαλέξεις»
Αρχιμανδρίτης
Σωφρόνιος Αθ. Γκουτζίνης
Ξάνθη 2006

Ο γέροντας  Ι.Κ ήταν το πιο αγαπημένο μου πρόσωπο, ο λόγος του για μένα ήταν νόμος λόγω της απόλυτης εμπιστοσύνης που του είχα. Η μόνη μας διαφωνία ήταν που ήθελε να επιβάλλει στην οικογένεια μας την διακοπή της επικοινωνίας μας με μια από τις αδελφές μου την Β.Γ την οποία αντιπαθούσε. Δεν θα αναφερθώ στους λόγους της αντιπάθειας διότι δεν είναι το θέμα μας τώρα. Η υπακοή που απαιτούσε μας ήταν δυσβάσταχτη γιατί ήμασταν αγαπημένη οικογένεια και με την αδελφή μου είχαμε αρμονικές σχέσεις από παιδιά.
 Ως φυσικό αποτέλεσμα της σχέσης μου με τον γέροντα Ι.Κ ήταν να του γνωρίσω την Α.Σ (σύζυγό μου) για να την βοηθήσει ως προς την χριστιανική ζωή. Στην αρχή μιλούσε ελάχιστα ελληνικά η Α.Σ και η επικοινωνία τους ήταν ελλιπής. Στην εξομολόγηση όταν πήγαινε ο καθένας μας ξεχωριστά, η σύζυγός μου βρήκε πρόσφορο έδαφος για να με κατηγορεί ψευδώς ότι την χτυπούσα, κάτι το οποίο έμαθα από την άλλη αδελφή μου Ε.Γ που ήταν μοναχή σε μοναστήρι που είχε ιδρύσει και εξομολογούσε ο εν λόγω γέροντας και της το έλεγε ο ίδιος. Όμως όταν πηγαίναμε με την Α.Σ (σύζυγό μου) μαζί στον πνευματικό κανείς από τους δύο τους ( ούτε αυτή, ούτε ο γέροντας Ι.Κ) δεν αναφερόταν σε περιστατικά βίας, απλά αυτός μου έλεγε «άφησε την να κάνει ότι θέλει!!!».
Από την στιγμή που γεννήθηκαν τα 3 αγόρια μου αισθάνθηκα την ευθύνη μου ως προς αυτά τα παιδιά και όταν ο εν λόγω γέροντας μου ζητούσε επίμονα τον μεγάλο μου γιό, 3 ετών περίπου, να του τον πάω στο ανδρικό μοναστήρι που είναι ηγούμενος για να μείνει του απάντησα επί λέξει «γέροντα είναι πολύ μικρός δεν έχει κόψει ούτε τα  κακά του». Τότε επήλθε η ρήξη μαζί του αλλά ταυτόχρονα παρατήρησα πολύ συχνή επικοινωνία με την Α.Σ (σύζυγό μου) δια τηλεφώνου. Την ίδια περίπου εποχή την ακούσαμε, εγώ και άλλα συγγενικά μου πρόσωπα να λέει «εμένα δεν με νοιάζει όλα μου τα παιδιά να γίνουν μοναχοί». Απορήσαμε διότι η ίδια ερχόταν σπάνια στην Εκκλησία μαζί μου, δεν της άρεσε η προσευχή και άρα αγνοούσε πλήρως την έννοια του μοναχισμού.
 Την περίοδο 2012-2014 ο γέροντας Ι.Κ σε συνεργασία με την Α.Σ (σύζυγό μου) με πείσανε να διακόψω τις σχέσεις μου με την αδελφή μου Β.Γ και έβαλαν όρους στην μητέρα μου προκείμενου να παραμείνει μαζί μας να μην μιλάει ούτε αυτή στην παραπάνω αδελφή μου. Το διάστημα αυτό μέσα από την εξομολόγηση ο γέροντας μου κατηγορούσε συνεχώς   την οικογένειά μου που με είχε στηρίξει όλα αυτά τα χρόνια και εξύψωνε την γυναίκα μου. Παράλληλα και η ίδια δεν ήθελε την οικογένεια μου.
Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΕΓΙΝΕ ΔΥΝΑΣΤΗΣ!
«Ο Πνευματικός έγινε Γέροντας. Ο Εξομολόγος, έγινε ο άνθρωπος που πρέπει να γνωρίζει, να ελέγχει, να επιτρέπει η να απαγορεύει οτιδήποτε αφορά τον εξομολογούμενο που τώρα λαμβάνει έναν άλλον βαρύγδουπο τίτλο, αυτόν του πνευματικοπαιδίου... Πλέον το ενδιαφέρον ξεφεύγει από την πηγή, που είναι ο Χριστός και επικεντρώνεται πλέον στο πρόσωπο ενός ανθρώπου του Γέροντος επί των χειρών του οποίου επαφίεται η σωτηρία του εξομολογουμένου...»
Η εξομολόγηση μέσα από την οποία έπρεπε να ενώνομαι με τον Θεό και τους ανθρώπους  είχε εκπέσει του σκοπού της και μόνο διχόνοια σκόρπιζε, όχι ειρήνη και αγάπη που ζητούσε η ψυχή μου.
ποια η θέση του πνευματικού στο ζευγάρι;
ενώνει ή χωρίζει;
Ακούει και τους δύο ή μόνο τον έναν;
Παίρνει το μέρος του ενός ;
Έχει όλο το δίκιο 100% μόνο ο ένας πάντα; Άρα είναι άγιος και μπορεί να υπομείνει, του συστήνεται κάτι τέτοιο;
Γνωρίζει καλά αυτόν που νομίζει ότι έχει δίκιο;
Έχει την εσωτερική αδιάλειπτη προσευχή αυτός, που είναι σημείο φωτισμού σύμφωνα με το ορθόδοξο δόγμα; Αν όχι δεν πρέπει προς τα εκεί να τον ωθεί; Δεν πρέπει να του διδάσκει την υπομονή και την ταπείνωση αλλά και την υπακοή στον χώρο που βρίσκεται, δηλαδή στην οικογένειά της;
Ο ρόλος του πνευματικού δεν είναι να εμφυσάει μέσα στην ψυχή του ανθρώπου την φλογίτσα της χάριτος που υπάρχει για να γίνει φωτιά και όχι να την σβήνει;
Ο γέροντας Ι.Κ γιατί επιδιώκει να κάνει κουμάντο στα ζευγάρια και στα παιδιά τους, όπως στην δική μου περίπτωση, ενώ είναι μοναχός;;
Ποιός πολιτικός ή εκκλησιαστικός νόμος του δίνει το δικαίωμα να ανακατεύετε σε οικογενειακές υποθέσεις;;
Σε τι βοήθησε την οικογένεια μου ο γέροντας Ι.Κ, όταν με τις πράξεις του με κατέστρεψε οικονομικά, ενώ εγώ ήμουν αυτός που δούλευε και συντηρούσε την οικογένεια αλλά βοηθούσε και πολλές άλλες;;
Βοηθάει όπως είπε μια άπορη και κατατρεγμένη  ξένη  και κατέστρεψε εμένα. Είναι πράξη θεάρεστη αυτή που έκανε;; ή μήπως τα κάνει όλα αυτά γιατί είναι κυριευμένος από το πάθος της παιδοφιλίας και δεν μπορεί να σκεφτεί, έστω και για τα προσχήματα, λίγο λογικά;;
Ποιός έφερε νόμιμα αυτήν την «ξένη» στην χώρα;
Πως πήρε άδεια παραμονής;
Ποιός  έκανε όλα τα έξοδα γι’ αυτήν;
Ποιός έστελνε βοήθεια στην οικογένεια της, εγώ «ο ρατσιστής» όπως με αποκαλούν στα δικαστήρια «τα πνευματικοπαίδια του»;
Ως τι την γνώρισε ως άπορη ξένη ή ως γυναίκα μου;
Ποιός της φούσκωνε τα μυαλά ότι μπορεί να με καταστρέψει, εμένα τον πατέρα των παιδιών της;
Βρήκε άλλον ''πατέρα'' βρήκε άλλες άκρες, πήρε εξουσία από τον γέροντα Ι.Κ, γι' αυτό  όλες οι πόρτες είναι ανοιχτές και πάει παντού για τις δικαστικές της υποθέσεις με τον γέροντα όπως η ίδια είπε στην αδελφή μου Ε.Γ  και όπως διοικητικός υπάλληλος στην εισαγγελία είπε ενθουσιασμένη ότι ο γέροντας είχε πάει εκεί;
Τι ψέματα αραδιάζουν στον κόσμο για μένα και την  οικογένεια μου και πόσο εξυψώνουν τους εαυτούς τους αυτοί οι θρησκόληπτοι ότι δήθεν συκοφαντούνται και διώκονται;
Λένε ο Ν. Γ τρελάθηκε και κατηγορεί τον γέροντα, που είναι άγιος, διορατικός, ταπεινός, ασκητικός και τον είχε στηρίξει. Έχει πρόβλημα αυτό το παιδί, είχε νοσηλευτεί στο παρελθόν, τι τράβηξε η καημενούλα η Α.Σ;
Ρατσισμός και λάσπη για μένα. Έχει στείλει παντού τους οπαδούς του και από στόμα σε στόμα σοκαρισμένοι, όμως και σίγουροι για τον ''γέροντα τους'', μεταφέρουν σαν σπασμένο τηλέφωνο ...... κάντε προσευχούλα, μεγάλος πειρασμός, ο γέροντας μας συκοφαντείτε σαν τον Άγιο Νεκτάριο!!!!!!!
ο γέροντας Ι.Κ μου έστειλε αυτό το γράμμα για να με προειδοποιήσει
ΚΑΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΑΥΤΟ…….. ΤΟΝ αρχιμανδρίτη Παντελεήμονα…..θεωρείται λαοπρόβλητος και δημοφιλής στους κύκλους των ελληνορθοδόξων του Λιβάνου. Εκδηλώσεις, διαδηλώσεις με πλακάτ υποστήριξης αλλά και πορείες μέχρι τη Mονή της εξορίας του πραγματοποιήθηκαν από τότε που ανακοινώθηκε η απόφαση του περιορισμού του. Πολλοί μιλούν για δικαστική πλάνη και τον συγκρίνουν με τον Άγιο Νεκτάριο. Γνωρίζει πολύ καλά ελληνικά και έζησε στο Άγιον Όρος. Κοπέλες μουσουλμάνες που γνώρισαν την ορθοδοξία από τον γέροντα Παντελεήμονα τον υπεραμύνονται με πάθος. Απλοί άνθρωποι αλλά και διανοούμενοι είναι στο πλευρό του. Το ήθος του για πολλούς θεωρείται δεδομένο όπως και δεδομένη η απαίτηση του λαού του Λιβάνου να λάβει το αρχιερατικό αξίωμα. Ο Παντελεήμονας επίσης έχει κατηγορηθεί για παρόμοια σεξουαλικά εγκλήματα και πριν εκδικαστεί η υπόθεσή του από τις εκκλησιαστικές αρχές του Λιβάνου, εγκαταβίωνε σε Μονή του Αγίου Όρους λόγω επιτιμίου απομόνωσης.
Αφού ο γέροντας Ι.Κ λέει ότι συκοφαντείτε σε τι ομοιάζει με Τον Χριστό που ''εσιώπα''; Ο Χριστός μήπως πήγαινε στους γραμματείς των δικαστηρίων; Ή μήπως ο Άγιος Νεκτάριος, στα μέτρα του οποίου νομίζει ότι έφτασε, έκανε μήνυση ενάντια σε όσους «πραγματικά» τον συκοφάντησαν ή απείλησε ότι θα τους κλείσει στην φυλακή, όπως ο γέροντας Ι.Κ απείλησε την αδελφή μου Ε.Γ ότι θα κάνει σε μένα;
Γιατί ο δικηγόρος της Α.Σ (εν διαστάσει συζύγου μου) διαρκώς αναφέρετε σε αυτόν;;

Ποιος της πληρώνει τα δικαστικά έξοδα και με ποιό αντάλλαγμα;
Γιατί οι δικοί μου μάρτυρες είναι αναξιόπιστοι επειδή είναι η οικογένειά μου,  ενώ οι μάρτυρες της Α.Σ. (που έχουν κοινό γνώρισμα ότι είναι οπαδοί του Ι.Κ.)  θεωρούνται αξιόπιστοι και όχι κατευθυνόμενοι από αυτόν, ο οποίος  έχει εμπλακεί στην υπόθεση και κατηγορείτε για σοβαρά αδικήματα;;
Λέει ότι τον συκοφαντώ, οι πράξεις του και η διαπλοκή του τον κατακρίνουν και τον ενοχοποιούν σε κάθε αμερόληπτο κριτή, γιατί ενώ λένε ότι είναι μια οικογενειακή υπόθεση και τους κατηγορώ για να κρατήσω τα παιδιά αυτοί είχαν ανακατευτεί εξαρχής, πριν ο μεγάλος μου γιός μου ανοιχτεί για όσα συνέβησαν εκείνο το μοιραίο βράδυ.  Ο μάρτυράς τους και κατηγορούμενος για ασέλγεια, παραδέχτηκε σε δικαστήριο χωρίς να κρατηθούν όμως πρακτικά ενώ είχε ζητηθεί από εμάς (ασφαλιστικά μέτρα), ότι το παιδί ήταν κλειδωμένο στο αμάξι και το χτύπησε, το ίδιο μου είχε πει το παιδί. Πως είναι δυνατόν το δικαστήριο να δέχεται κατηγορούμενους για μάρτυρες και μάλιστα αξιόπιστους, όπως την Ε.Σ που είχε μηνυθεί για απειλή της ζωής μου, καθώς και το Γ.Π που είχε μηνυθεί για ασέλγεια και κακοποίηση σε ανήλικο;
 «Τό Μυστήριο εναι «πόρρητο». Δέν χει δικαίωμα οτε   Πνευματικός νά νακοινώσει τίποτε π' σα κουσε στήν ξομολόγηση οτε λλος κανείς νά ζητήσ ν' παιτήσ πληροφορίες».
Τό πόρρητο τς ξομολογήσεως, ναγνωρίζεται καί πό τόν νόμο.
«Σύμφωνα μέ τόν κώδικα το Κανονικο Δικαίου 983 πάρ.1: «το πόρρητο το ξομολογητηρίου εναι παραβίαστο, πομένως εναι πόλυτα παγορευτικό γιά ναν ξομολόγο νά παραδώσει με ποιονδήποτε τρόπο ναν μετανοήσαντα μέ λόγια ποιαδήποτε συμπεριφορά καί γιά κανέναν λόγο».
Ο ερες φείλουν νά μήν ποκαλύπτουν ,τι χουν μάθει κατά τη διάρκεια μιάς ξομολογήσεως σέ κανέναν, κόμα καί ν πειλεται δια τους ζωή ζωή λλων (δ γκειται καί μοναδικότητα το πορρήτου του ξομολογητηρίου...
Γιά ναν Πνευματικό, παραβίαση το πορρήτου θά τόν δηγοσε ατόματα σέ μοιραία καταδίκη καί φορισμό, ποδοθέντα κ τς ερς πισκοπς (κώδ. το Κανονικο Δικαίου, 1388 παρ.1)».
ερομόναχος Σάββας γιορείτης
Σε αυτό το διάστημα ο εν λόγω πνευματικός και από συζήτηση που είχε με την αδελφή μου Ε.Γ μοναχή , αλλά και από όσα έχω ακούσει σε δικαστήρια που είχαμε και από διάφορους κοινούς γνωστούς προβάλλει τον εαυτό του με τους παρακάτω τρόπους:

1)Με συντριβή του δικού μου προσώπου μου, δηλαδή, δεν έκανα υπακοή, έπαιρνα ναρκωτικά, είμαι τρελός, βάναυσος και βίαιος, συκοφάντης, αγνώμων προς το πρόσωπό του.
2) εξύψωση του δικού του προσώπου, λέγοντας: τον αγαπάω και τον βοήθησα όλα τα χρόνια που είναι εδώ, ήμουν πνευματικός όλης της οικογένειας και έχουν όλοι πρόβλημα, βοήθησα την γυναίκα του που ήταν η καημενούλα ξένη, άπορη, απροστάτευτη και σαν Εκκλησία την βοήθησα και γι’ αυτό με συκοφαντούνε.
3)τι δεν λέει λοιπόν; Ήξερε τον ρόλο της οικογένειας Γ.Π που έπαιξε στην οικογένεια μου; Τους έδωσε ευλογία να μπαίνουν στο ζευγάρι; Πως λένε ότι κάνουν υπακοή σε αυτόν; Γνωρίζει ότι ο Γ.Π (ο ψηλός με το μουστάκι) είναι μάρτυρας της Α.Σ (πρώην συζύγου μου); Ευλογεί αυτόν τον άνθρωπο να πάρει έστω και 1 ώρα τα 3 μωρά; Γνωρίζει τις ευθύνες του ενώπιον  Του Θεού; Αισθάνεται η ψυχή του εντάξει απέναντι μου; Γιατί δεν θέλησε να έρθει σε επικοινωνία μαζί μου όταν του τηλεφωνούσα επί μια βδομάδα, ενώ επικοινωνούσε μαζί της; Γιατί η γερόντισσα Γ. ήξερε ότι δεν έκανα υπακοή; Δεν υπάρχει το απόρρητο της εξομολογήσεως; Ας αποδείξει ότι δεν τηλεφωνούσε ή δεν πήγαινε με την Α.Σ για τις δικαστικές της υποθέσεις, σύμφωνα με όσα η ίδια είπε στην αδελφή μου Ε.Γ!!! Ας αποδείξει ότι το παιδί που τους καταγγέλλει για ασέλγεια και κακοποίηση τους συκοφαντεί!!! Αυτό δεν αποδεικνύεται βάζοντας λυτούς και δεμένους για να τον προστατεύσουνε, ούτε παριστάνοντας το θύμα, γιατί το θύμα είναι το παιδί!!!!!
ο Παιδεραστής αρχιμανδρίτης Θεόκλητος
Στο βιβλίο της Σταυρούλας Ζιαζοπούλου – Ζάχου Η δική μου Σοφία (εκδόσεις Εστία, 2010) για το νοσηρό φαινόμενο του Γεροντισμού αναφέρει: «Σκοπός του, όπως κάθε τέτοιου “γέροντα”, είναι να ελέγξει πλήρως τις ζωές των “πνευματικών του παιδιών”. Να καθορίσει τη ζωή τους, να μπει στην κρεβατοκάμαρά τους, να τους καθυποτάξει με κάθε τρόπο. Με το να τους απειλεί ότι “δεν πάνε καλά πνευματικά”, φρόντιζε να δημιουργεί άφθονες ενοχές και να καλλιεργεί ψευδαισθήσεις ασκητικότητας και εγκράτειας. Η νηπτική θεολογία γίνεται εδώ φευ! Εξουσιαστικό εργαλείο, μηχανισμός εκβιασμούσυνειδήσεων, επιταγή χωρίς αντίκρισμα. Ο παπαΓιάννης, στο όνομα μιας εγωτικής “πνευματικότητας” καθοδηγεί την Σοφία για το πόσα παιδιά θα κάνει, σε ποιο σπίτι θα μετακομίσει, αν θα διοριστεί στο σχολείο ως καθηγήτρια, πόσο πρέπει να δουλεύει ο άντρας της, αν πρέπει να χωρίσει ακόμα ένεκεν πνευματικότητας! Και άλλα παρόμοια εξωφρενικά».
ΑΛΛΟ ΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ "ΓΕΡΟΝΤΙΣΜΟΥ"......ΑΥΤΟΣ ο «Γεροντισμός», έχει καταντήσει στις μέρες μας μάστιγα. Τέτοιου είδους «γέροντες» χρησιμοποιούν στρεβλά την περί υπακοής διδασκαλία των Πατέρων για να υποδουλώσουν τα πνευματικοπαίδια τους.
.
Μη περιμένετε ο αντίχριστος να είναι με κέρατα. Κάθε ένας που αντικαθιστά τον Χριστό, κάθε ένας που γίνεται σωτήρας των ανθρώπων, που παριστάνει τον σωτήρα των ανθρώπων, είναι αντίχριστος. Και αντίχριστοι πολλοί γεγόνασι, λέγει ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος.
Δηλαδή η προσκόλληση στο πρόσωπο του γέροντα και ότι λέει να το κάνεις, αυτό είναι προδοσία του Χριστού, σε τελική ανάλυση, ο Οποίος μας είπε: «Δεν θα έχετε πατέρα επί της γης. Ένας είναι ο Πατήρ ημών ο εν τοις Ουρανοίς». Το είπε καθαρά, δεν θα καλέσετε κανέναν «ραβί», ένας είναι ο διδάσκαλος σας. Όταν λοιπόν παρατούν τον Χριστό και στην θέση του βάζουν τον γέροντα, ε, τότε ο γέροντας καταντάει ένα είδος αντιχρίστου. Αντίχριστος τι θα πει; Αυτός που αντικαθιστάει τον Χριστό, που παρουσιάζεται ως σωτήρας. Μπορεί δηλαδή κι ένας γέροντας να γίνει αντίχριστος, όταν οι υποτακτικοί του αντί να σκέφτονται τον Χριστό σκέφτονται αυτόν. Διότι αντικαθιστά τον Χριστό!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια :